Kategoriat
Ajankohtaista

Sinivalkoinen valinta

Rengascenter Oy:lle on myönnetty Palvelu-Avainlippu

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Rengascenter Oy:lle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle. Rengascenter on Suomen suurin yrittäjäomisteinen ja valmistajasta riippumaton rengasliikeketju.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkin myöntämisen ensisijaisena kriteerinä on aina se, että tuotteen on oltava valmistettu tai palvelun tuotettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus palvelun omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen, on oltava vähintään 50 prosenttia. Palvelu-Avainlippua hakevalla yrityksellä on myös oltava merkittävä kotimainen omistusosuus, Suomessa toimiva johto ja yrityksen pääkonttorin tulee sijaita Suomessa.

 

-Rengascenterin juuret ovat yrittäjyydessä ja suomalaisessa työssä. Ketjumme on 100 % yrittäjäjiemme omistuksessa. Jäsenliikkeemme työllistävät suoraan ja välillisesti Suomessa satoja ihmisiä ja on kunnia toimia Avainlippu-merkin alla läpi Suomen. Suomalaisen työn tukeminen on vastuullinen arvovalinta ja tunnus helpottaa kuluttajaa ja myös yritystoimijoita päivittäisissä valinnoissa – pienillä teoilla on suuri merkitys, kertoo Rengascenter Oy:n toimitusjohtaja Juha Torkkola.

Avainlippu-merkki tunnetaan Suomessa erittäin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan käytännössä kaikki yrityspäättäjät ja kuluttajat tuntevat Avainlipun. Suomalaisista suurin osa (75 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti ja noin puolet suomalaisista yhdistää Avainlippu-merkkiin vastuullisuuden.

Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen palvelun hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

– Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista asiakkaille ja muille sidosryhmilleen. 92 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Mentu kertoo.